Kılıçdaroğlu, Türkiye’yi Çin’e bağlayacak İpek Yolu projesini açıkladı.
Millet İttifakı Cumhurbaşkanlığı Adayı ve CHP Genel Lideri Kemal Kılıçdaroğlu, Twitter hesabından “Ne Batı, ne Doğu, bu Türk’ün Yolu” notuyla yayımladığı görüntüde; “Tarih İpek yolu Onu canlandıracağız. Kuyu türkiye Çin’i Çin’e bağlayacağız. Hızlı yeni bir ticaret ve ulaşım koridoru, yani otoyol açacağız… Tarihi İpek Yolu karayolu ve demiryolu yaklaşık 5 bin 500 kilometre uzunluğunda olacak… Dış ticaretimiz en az yüzde 50 artacak. Bir zamanlar Asya ve Avrupa arasındaki en önemli ticaret yollarından birine ev sahipliği yapıyordu. türkiye nin dünyadaki ekonomik ve stratejik değeri daha da artacaktır. Kendi oyununu kendi kurallarıyla oynamaya başlayacak” dedi.
Millet İttifakı Cumhurbaşkanı Adayı Kemal Kılıçdaroğlu bugün Twitter hesabından yeni bir görsel yayınladı. Kılıçdaroğlu, “Ne Batı ne Doğu, Türk Yolu bu” notuyla yayınladığı görüntüde şunları söyledi:
“TARİHİ İPEK YOLUNU İNCELENECEĞİZ. TÜRKİYE’Yİ ÇİN’E BAĞLAYACAĞIZ”
“Vatandaşlarım, sevgili gençler, Millet İttifakı Batı’ya iftira atıyor. Konuşsunlar, bugün hayatımın en büyük projesini açıklıyorum. Doğu’yu ve Batı’yı ne kadar önemsediğimi görsünler. Türk devletinin Türk dünyası ile gerçek anlamda buluşma projesidir. türkiyeGeç başlayan ancak yavaş yavaş sağlıklı bir yere oturmaya başlayan Türk dünyasının ilgisini çekecek bir proje bu.
Tarihi İpek Yolu’nu canlandıracağız. Kuyu türkiye Çin’i Çin’e bağlayacağız. Hızlı, yeni bir ticaret ve ulaşım koridoru yani otoyol açacağız. Bu koridor boyunca yüksek kapasiteli karayolu ve çift sınır demiryolu altyapısı oluşturacağız. Tarihi İpek Yolu karayolu ve demiryolu yaklaşık 5 bin 500 kilometre uzunluğunda olacak.
“Bak bu söylediklerim batıyı endişelendirecek, biliyorum. RAPORLARI BUGÜN GEÇİRECEKLER. SANA HABER VERİLMELİ DEDİM”
şimdi düşün türkiye Gürbulak ve Kapıköy’den İran’da Tebriz ve Tahran’ı, Türkmenistan’da Aşkabat’ı, Özbekistan’da Taşkent’i ve Kazakistan’da Almata’yı geçerek Çin’e varacaksınız. Böylece Kuzeyde Gürbulak Çin ile Avrupa ve Karadeniz limanlarına koridor üzerindeki ülkeler; Güneyde ise Kapıköy ve Mersin İskenderun limanlarına bağlanacak. Değerli halkım, bugün uluslararası ticaretin yaklaşık yüzde 90’ı deniz yoluyla yapılıyor. Bu proje, denize kıyısı olmayan Türkmenistan, Özbekistan ve Kazakistan’ı Türk limanlarıyla buluşturacak. Türkiye, Türk dünyasının deniz giriş kapısı olacaktır. Bakın bu Batı’yı endişelendirecek, bunu biliyorum. Bu akşam raporlarını verecekler. Ben de diyorum ki; bırakın endişelensinler.
“TÜRKİSTAN’A UYGULANAN ZULÜMÜN DURDURULMASI ÖN ŞARTLARIMIZDAN BİRİ OLACAKTIR”
Çin ile de konuşacağım. Bu proje Çin için de büyük bir fırsat olacağı için Türkistan’a uyguladıkları zulmü durdurmaları ön kurallarımızdan biri olacaktır. Oradaki canımızı ve kanımızı onun şansına terk etmeyeceğiz. Kısacası hem Batı hem de Çin ilgilenmeli. İşimize bakalım. Bu proje herkesin kazanacağı bir projedir. ‘İşte bizimle masaya otur’ diyeceğiz. Bu bölgelerin ABD ile ticareti de yine bizim limanlarımız üzerinden yapılacak. Koridorun Türkiye’nin tüm bölgeleri ile Avrupa limanları ve bağlantılarının sağlanması amacıyla ülkemizdeki karayolu ve demiryolu ulaşım altyapılarında iyileştirmeler ve yeni bağlantılar yapılacaktır.
“TÜRKİYE’NİN DÜNYADAKİ EKONOMİK VE STRATEJİK ÖNEMİ, ASYA İLE AVRUPA ARASINDAKİ EN ÖNEMLİ TİCARET YOLLARINDAN BİRİNE BAHÇE OLARAK ARTIRILACAKTIR”
Bunların başında; Horonsan, Ağrı, Gürbulak demiryolu sınırı geliyor. Bu transit rotanın her ülke için birkaç çıkışı olacaktır. Çıkış loncalarının çevresinde gümrük lojistik merkezleri inşa edilecek. İhraç edilen mal İran’a 17 saatte, Türkmenistan’a 31 saatte, Özbekistan’a 50 saatte, Kazakistan’a 63 saatte ulaşacak. Tarihi İpek Yolu karayolu ve demiryolu ile Avrupa ile bu ülkeler arasındaki transit ticaret hacmimiz çok büyüyecek. Dış ticaretimiz en az yüzde 50 artacak. Asya ve Avrupa’nın ortasındaki en değerli ticaret yollarından birine ev sahipliği yapan Türkiye’nin dünyadaki ekonomik ve stratejik önemi daha da artacaktır. Kendi şartlarında kendi oyununu oynamaya başlayacak. Çünkü bu temasla Avrupa ve Asya’nın ortasında ticareti kolaylaştıracağız. Ülkeler arasında daha fazla işbirliği ve ekonomik entegrasyon sağlayacağız. Türkiye, Orta Asya, Kafkaslar ve Çin arasındaki ticaret yollarında hayati bir konuma sahip olacaktır. Küresel ve bölgesel ticari taşımacılık ve lojistik ağlarında merkez ülke konumuna gelecektir.
“İNSANLARIMA ASLA HAYAL SATMADIM”
Tüm bunların dışında tarihi İpek Yolu karayolu ve demiryolunun yapılması ülkeler arasındaki siyasi, kültürel ve sosyal etkileşimi artıracaktır. Kültürel ve tarihi bağlarımız, ortak tarihsel hafızamız güçlenecek. Türkiye kardeş coğrafyaları ile tam entegre olacaktır. Türkiye dünya ile yarışacak diyordum ama ben halkıma hiçbir zaman hayal satmadım. İnanın hiç zor değil güzel ülkemiz dünyayla yarışan, Türk dünyası ile bütünleşen bir ülke haline gelecek. Değerli halkım, Türkiye bunu fazlasıyla hak ediyor.”