Ekonomi

Stellantis artan talep karşısında hibrit ürün gamını güçlendiriyor

PSA ve Fiat Chrysler’in birleşmesiyle oluşan otomotiv devi Stellantis, Avrupa’daki hibrid araç arzını önemli ölçüde artırmayı planladığını açıkladı. Şirket, 2026 yılına kadar 36 hibrit modele sahip olmayı ve bu araçlara yönelik müşteri siparişlerindeki artışa yanıt vermeyi hedefliyor.

Şu anda Stellantis, bu yılın sonuna kadar Fiat, Peugeot, Jeep ve Alfa Romeo’yu da içeren dokuz markasında 30 hibrit model sunma sözü verdi. Önümüzdeki iki yıl içinde altı modelin daha piyasaya sürülmesi planlanıyor.

Bu genişleme, şirketin bu yılın ilk yarısında Avrupa’daki hibrid araç satışlarında %41’lik bir artışı yansıtıyor. Stellantis, elektrikli araçlara (EV) yönelik talepteki küresel yumuşamaya rağmen, EV satışlarının 2024’ün başından bu yana sabit kaldığını belirtti.

Stellantis’in EMEA bölgesi tahrik sistemleri kıdemli başkan yardımcısı Christian Müller, “hafif hibrit” araçlarının maliyet etkinliğini vurguladı. Fiş gerektirmeyen bu hibrit araçlar, çift debriyajlı robotik şanzıman ve güçlendirilmiş fren enerjisi geri kazanım sistemi ile birlikte 48 voltluk düşük voltajlı bir batarya kullanıyor. Müller, yüksek voltajlı hibritlerle karşılaştırılabilir CO2 emisyonu azaltımının tüketiciler için daha uygun bir fiyata sahip olduğunu vurguladı.

Şirketin hafif hibrit teknolojisi, plug-in hibrit teknolojisiyle yaklaşık 80 kilometreye kıyasla bir kilometreye kadar saf elektrikli sürüşe izin veriyor.

Hibrid araç serisini genişletmeye yönelik bu hamle, Stellantis’in müşterilerine daha çevre dostu ve uygun maliyetli seçenekler sunma konusundaki kararlılığını gösteriyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

alpuajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu