Ekonomi

Velilere uyarı “Okul reddi nedenleri belirlenmeli”

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, çocuğun okula gitmek istememe nedeninin okul veya sınıf değişikliği, arkadaşlarla ilgili bir sorun veya okuldaki öğretmenin yaklaşımı gibi bir durum olabileceğini belirterek, ailede yaşanan tutumlar ve sıkıntılar okul reddine neden olabilir. .

Üniversiteden yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Ergür, iki haftalık tatilin bitmesine günler kala bazı çocuklarda okul reddine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Okul çağındaki çocuklarda görülen okul reddinin, okula gitmek istememe ve okula gitmemek için direnme davranışı olduğunu belirten Ergür, çocuğun bunu fiziksel, duygusal ve davranışsal olarak ifade ettiğini söyledi.

Ergür, çocuğun evden çıkmak istemediğinin, uyandığı andan itibaren okula gitmek istemediğinin, yataktan kalkmakta ve uyanmakta güçlük çektiğinin anlaşıldığını kaydetti.

Okula gitmekte güçlük çeken ve okula gitmeyi reddeden çocuğa yardımcı olmak için altta yatan sebebin tespit edilmesinin değerli olduğunu vurgulayan Ergür, “Çocuğun okula gitmek istememesinin nedeni bir durum olabilir. okulda okul veya sınıf değişikliği, arkadaşlarla ilgili bir sorun veya öğretmenin yaklaşımı gibi.Ayrıca ailedeki tutum ve sorunlar da okul reddine yol açabiliyor.” sözlerini kullandı.

“Çocuğun niteliklerinin akademik yaşantısına uygun olmaması da okul reddine yol açabiliyor”

Çocuğun niteliklerinin akademik hayatına uygun olmadığına dikkat çeken Eda Ergür, okul reddine de yol açabiliyor. “Çocuğun zihinsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişiminin okula hazır olmaması bunun altında yatan sebeplerden biri olabilir.” değerlendirmesini yaptı.

Okula gitmek istemeyen çocukla konuşarak duygularını ifade etmesini sağlamanın değerine dikkat çeken Ergür, şunları kaydetti:

“Böylece çocuk hem anlaşıldığını hissediyor hem de sorunu çözümlemesi için ona yol göstermemize yardımcı oluyor. Küçük çocuklar anlatmakta zorlanabilirler. Böyle durumlarda oyuncaklarla oynayarak ya da resim yaptırarak onun iç dünyasına ulaşmak mümkündür. Sorunun kaynağı belirlendikten sonra, sorun aile içinden, aile içi iletişimden kaynaklanıyorsa aile içi iletişimin güçlendirilmesi, okuldan kaynaklanıyorsa okulla işbirliği ve düzenlemelerin yapılması uygun olacaktır. Okuldaki sorunların analizi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu